Професионална орјентација
Програм професионалне оријентације у основној школи има за циљ да развије спремност ученика да стичу знања и искуства о себи и свету рада како би доносили реалне одлуке у погледу свог даљег образовања и опредељивања, свесни шта оне значе за каснија образовна и професионална опредељења као и успех у раду.

Подршка у нашој школи
У нашој школи се планира и реализује низ активности прилагођених свим узрастима ученика.
Ученици се од првог дана школе обрађујући текстове из читанке упознају са занимањима приказаним у тексту, уче се промишњаљу о особинама и способностима потребним за неко занимање, охрабрују се да кроз ликовне радове представе занимања која познају и о којима маштају.
На старијим узрастима се ученицима пружа систематизована подршка у избору занимања организовањем посебних предавања на тему професионалне орјентације, попуњавањем упитника о интересовањима ученика и организовањем психолошких тестирања користећи стандардизоване психолошке инструменте за професионалну орјентацију.
Ученици и родитељи наше школе могу заказати индивидуалне саветодавне разговоре са педагошко-психолошком службом и од њих добити потребне смернице за избор средње школе и занимања. У раду са ученицима осмог разреда користимо прилагођени петофазни модел *
( *преузет из Водича за професионалну орјентацијау -ГИЗ)

Петофазни модел:
Самоспознаја: препознавање сопствених капацитета, способности, интересовања и сколоности.
Информисање о школама и занимањима: прикупљање информација о занимањима, анализа и структурисан начин обраде информација тако да се омогући добра информисаност при одлучивању о избору занимања.
Могућности школовања: упознавање могућности школовања и каријере који воде до остваривања жењеног занимања.
Реални сусрети са светом занимања: сусрет са представницима занимања, распитивање о занимању /средњим школама, посете институцијама.
Одлука о избору занимања: анализа сопственог пута професионалне орјентације и доношење самосталне долуке о избору школе/занимања.
Тим за професионалну орјентацију
У току првог полугодишта ученици млађих разреда су одговарали на питање „Шта бих волео да будем кад порастем“, а након тога је са ученицима разговарано о разлозима због којих су се определили за то занимање.

Тема: Занимања- Кад порастем бићу…
Ученици млађих разреда ( од првог до четвртог) су кроз анкету и ликовне радове представили занимања којима би волели да се баве кад порасту. Интересантно је да је избор занимања врло шаролик, што показује да ученици имају различите склоности и интересовања.току првог полугодишта ученици млађих разреда су одговарали на питање „Шта бих волео да будем кад порастем“, а након тога је са ученицима разговарано о разлозима због којих су се определили за то занимање.
занимање | број ученика |
---|---|
ветеринар | 32 |
фудбалер | 31 |
учитељица | 25 |
програмер | 22 | лекар | 17 | полицајац | 13 | кошаркаш | 12 | певач | 12 | научник | 11 | астронаут | 9 | посластичар | 9 | кувар | 8 | сликар | 8 | архитекта | 7 | одбојкаш | 5 | балерина | 5 | модни креатор | 5 | тенисер | 4 | ватрогасац | 4 | војник | 4 | фармер | 3 | фризерка | 3 | пилот | 3 | економиста | 3 | гимнастчарка | 3 | глумац | 2 | плесачица | 2 | стоматолог | 2 | машиновођа | 2 | атлетичар | 2 | фотограф | 2 | музичар | 2 | јутјубер | 2 | медицинска сестра | 2 | шминкер | 2 | манекенка | 2 | палетолог | 2 | палетолог | 2 | палетолог | 2 | фудбалски тренер | 1 | ловац | 1 | продавац | 1 | хакер | 1 | пливачица | 1 | шпијун | 1 | пекар | 1 | тренер јахања | 1 | зоолог | 1 | гејмерка | 1 | грађевинар | 1 | градоначелница | 1 | електро инжењер | 1 | машински инжењер | 1 | возач | 1 | банкар | 1 | водитељка | 1 | обезбеђење | 1 | виолиниста | 1 | океанолог | 1 | ронилац | 1 | таксиста | 1 | јахачица | 1 |
Организован је и ликовни конкурс на тему занимања.