Професионална орјентација

Програм професионалне оријентације у основној школи има за циљ да развије спремност ученика да стичу знања и искуства о себи и свету рада како би доносили реалне одлуке у погледу свог даљег образовања и опредељивања, свесни шта оне значе за каснија образовна и професионална опредељења као и успех у раду.

Подршка у нашој школи

У нашој школи се планира и реализује низ активности прилагођених свим узрастима ученика.

Ученици се од првог дана школе обрађујући текстове из читанке упознају са занимањима приказаним у тексту, уче се промишњаљу о особинама и способностима потребним за неко занимање, охрабрују се да кроз ликовне радове представе занимања која познају и о којима маштају.

На старијим узрастима се ученицима пружа систематизована подршка у избору занимања организовањем посебних предавања на тему професионалне орјентације, попуњавањем упитника о интересовањима ученика и организовањем психолошких тестирања користећи стандардизоване психолошке инструменте за професионалну орјентацију.

Ученици и родитељи наше школе могу заказати индивидуалне саветодавне разговоре са педагошко-психолошком службом и од њих добити потребне смернице за избор средње школе и занимања.  У раду са  ученицима осмог разреда користимо прилагођени петофазни модел *

( *преузет из Водича за професионалну орјентацијау -ГИЗ)

Петофазни модел:

Самоспознаја: препознавање сопствених капацитета, способности, интересовања и сколоности.

Информисање о школама и занимањима: прикупљање информација о занимањима, анализа и структурисан начин обраде информација тако да се омогући добра информисаност при одлучивању о избору занимања.

Могућности школовања: упознавање могућности школовања и каријере који воде до остваривања жењеног занимања.

Реални сусрети са светом занимања: сусрет са представницима занимања, распитивање о занимању /средњим школама, посете институцијама.

Одлука о избору занимања: анализа сопственог пута професионалне орјентације и доношење самосталне долуке о избору школе/занимања.

Тим за професионалну орјентацију

У току првог полугодишта ученици млађих разреда су одговарали на питање „Шта бих волео да будем кад порастем“, а након тога је са ученицима разговарано о разлозима због којих су се определили за то занимање.

Тема: Занимања- Кад порастем бићу…

Ученици млађих разреда ( од првог до четвртог) су кроз анкету и ликовне радове представили занимања којима би волели да се баве кад порасту. Интересантно је да је избор занимања врло шаролик, што показује да ученици имају различите склоности и интересовања.току првог полугодишта ученици млађих разреда су одговарали на питање „Шта бих волео да будем кад порастем“, а након тога је са ученицима разговарано о разлозима због којих су се определили за то занимање.

занимање број ученика
ветеринар 32
фудбалер 31
учитељица 25
програмер 22
лекар 17
полицајац 13
кошаркаш 12
певач 12
научник 11
астронаут 9
посластичар 9
кувар 8
сликар 8
архитекта 7
одбојкаш 5
балерина 5
модни креатор 5
тенисер 4
ватрогасац 4
војник 4
фармер 3
фризерка 3
пилот 3
економиста 3
гимнастчарка 3
глумац 2
плесачица 2
стоматолог 2
машиновођа 2
атлетичар 2
фотограф 2
музичар 2
јутјубер 2
медицинска сестра 2
шминкер 2
манекенка 2
палетолог 2
палетолог 2
палетолог 2
фудбалски тренер 1
ловац 1
продавац 1
хакер 1
пливачица 1
шпијун 1
пекар 1
тренер јахања 1
зоолог 1
гејмерка 1
грађевинар 1
градоначелница 1
електро инжењер 1
машински инжењер 1
возач 1
банкар 1
водитељка 1
обезбеђење 1
виолиниста 1
океанолог 1
ронилац 1
таксиста 1
јахачица 1

Организован је и ликовни конкурс на тему занимања.

tehnika-i-tehnologija

За време онлајн наставе, у оквиру наставне једнинице Занимања у области грађевинске технике и пољопривредне производње, ученици шестог разреда су помоћу Водича за основце (http://www.vodiczaosnovce.nsz.gov.rs/), представили занимања која се изучавају у средњим стручним школама.

intervjui

Ученици VI и VIII разреда обрадили су професионалну орјентацију на крају области Информационо комуникационе технологије.